HÅR

Just nu är mitt hår ganska långt o slitet, jag skulle behöva klippa det o göra en inpackning efter sommaren.
En inpackning räcker nog inte jag får köra någon kur på en vecka eller något sådant.

Klippning dröjer nog någon vecka.
I höst skulle jag vilja slinga håret, kanske i lite mörkare färger.
Alltså inte så att jag blir mörkhårig utan kanske bara lägga in några bruna slingor.
Ja, vi får se hur det blir.

Sen kommer vi till det här med hårtvätt, hade en intressant diskussion utanför bastun på Nåttarö.
Jag stod utanför bastun o sa; undrar om jag ska tvätta håret eller inte.
Åhh, sa en av männen då alla tjejer samma problem. Det är väl bara att tvätta håret menade han.
Aldrig sa jag,hur skitigt är det, funkar det med tofs, har jag fön med mig, när tvättade jag det sist osv.
Oftast när ni ser mig i uppsatt hår är det för att det inte är direkt rentvättat o det är lättare att sätta upp det i en tofs...
Männen tvättade håret varje dag eller varje gång dom duschade, ja men sen är det ju skillnad på frisyrer...

När jag jobbar så tvättar jag det må, on, fr o sen oftast lördagar o så rullar det på.
Tvättar jag håret oftare så ser det flottigare ut. Jag önskar jag bara kunde tvätta det två till tre gånger i veckan o det ändå kunde se snyggt ut.
Det kräver lite mer planering de dagar jag tvättar håret o arbetar, jag måste ju ställa klockan en kvart tidigare så jag hinner med det.

Är det bara jag som har hårbekymmer?

Ha en bra torsdag!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag har själv "problemet" att mitt hår är alldeles för tjockt,några veckor efter jag klippt mig rasar frisyren för att det är så tjockt.
Jag borstar håret, i med lite spray i luggen,sen klart....vardagsfrisyren vill säga,festfrisyren tar några minuter längre.;-)

2007-08-23 @ 10:25:20
URL: http://tenderee.blogg.se
Postat av: majjanw

Icke då. Jag lägger mitt jobbschema och fritidschema efter hur/ var och när jag kan tvätta mitt hår :)
Nytvättat hår= utegångsförbud i några timmar, det blir stort och flygigt efter tvätt, det ser nästan risigare ut.
Kan testa flera nya scampoon och balsam på en vecka, MITT HÅR TALAR SITT TYDLIGA SPRÅK OM VAD DET GILLAR OCH INTE GILLAR.
Phu!
Ha en bra dag!

2007-08-23 @ 10:33:18
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Borthy

Förr i tiden när jag försökte få mitt hår lockigt och med mer volym hade jag ett jäkla shå med hårarbete. Lika mkt tid som jag nu lägger på bloggen lade jag minst på håret. Nu är jag som männen, tvättar det varje gång jag duschar och torkar bara någon minut framhåret som jag försöker böja in topparna på lite.( Fan, framhåret? Det låter det... menade luggen!)
....men så ser jag ut som Joey tempest också!
Jag har också tur för jag har så tort hår att det inte kan bli flottigt, vad jag vet har jag aldrig någon gång haft flottigt hår....men tofs har jag ofta bara för att likna Susanne Lanefeldt så mycket det bara går, när jag blir trött på mitt andra jag, Joey! kram

2007-08-23 @ 12:09:54
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Janne

Gör som jag: raka av skiten så slipper man bekymra sig. Snyggt blir det oxå hahaha

2007-08-23 @ 22:29:18
Postat av: Henric

Kvinnor och hår!!!
Det är ju inte en bypass operation som ska utföras, ändå måste ni planera er hårhygien minutiöst. Det är väl för fan bara att tvätta!!!!
/Henric "hårfager"

2007-08-24 @ 12:50:22
Postat av: Junitjej

Fin blogg du har!!

2007-08-24 @ 18:43:56
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Veronique

Men Henric! Om du hade haft hår så skulle du förstå. ;)

2007-08-25 @ 05:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0