KÖRSBÄRSMARMELAD O BLÅBÄRSMUFFINS

Igår hade jag energi för 10 personer, jag vaknade  ganska tidigt  o gick upp bakom tomten o plckade hallon o blåbär. När jag kom in så bakade jag muffins med hallon o blåbär i , jag hittade några smultron oxå som jag slängde i.
Sen tvättade jag o tvättade, ja vänta bara tills ni får tonårsbarn  som kan använda en handuk EN gång o jeans använder man inte heller så mycket mer för då sitter dom inte tajt...

Rensade ogräs, gjorde fint på altanen o putsade några fönster.
Ja, just det jag tvättade även brevlådan o  sen när jag kom in gjorde jag körsbärsmarmelad för dom var så sura att äta så jag tänkte att med lite socker blir det nog bra. God blev den!

Jag vet inte varifrån jag får min energi ibland, den bara finns där o ingen är ju gladare än jag.
Sen om tävlingslusten kommer på oxå då tävlar jag ju mot mig själv som ni vet att jag skrivit om tidigare.

Idag ska det regna...då kanske jag åker iväg o shoppar lite o sen blir det väl lite städning hemma i eftremiddag.
Ha en bra regnig dag!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Du glömde nämna körsbärsmarmeladen igår. Du är verkligen helt sanslös till att göra saker. Det känns skönt att veta att vi aldrig kommer stå utan fikabröd...

2007-07-23 @ 11:29:27
Postat av: Lotta

När får man komma upp och hälsa på??för att smaka alla godsaker....

2007-07-23 @ 13:21:52
URL: http://tenderee.blogg.se
Postat av: Jada till Lotta

Kom när du vill, jag är hemma för det mesta.

2007-07-23 @ 17:01:10
Postat av: Monika

Skönt för dig att ha semester. Jag kan också få energi till att baka och sånt, men städa... Nej!
Jag har lagt mig sjuk här mitt i sommaren, inte speciellt kul alls. Inte för avdelningen heller som måste lösa personalfrågan ett par nätter. Men jag har blivit riktigt dålig.
Nu är jag uppe en stund och dricker kaffe och äter
ett par mackor. Sen får det bi sängen igen.

2007-07-23 @ 18:21:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Borthy

Tjena tjena!
Läste att du gick upp bakom Tomten... passade du på att pussa honom i nacken då? Hi hi!
Jo det där med att jeans ska vara trånga... vet ej om jag håller med... mina är förbaskat trånga redan utan tvätt nu efter semestern tyvärr. Mitt självförtroende är mycket bättre när de sitter löst! Nästa gång du ska rensa ogräs kan du väl säga till så kan vi säga klara färdiga gå och tävla, jag har också rensat ogräs mot mig själv idag! kram Ps. Ska vi se om vi kan få till gemensam aktivitet torsdag kväll?

2007-07-23 @ 22:42:50
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: maria

Tvättat brevlådan... Ja då är man igång :)
Vankar fram och tillbaka och tittar in i kylskåpet som måste rengöras...Men inte nu, orkar inte.

2007-07-24 @ 14:30:33
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Borthy

Smsa mig raring så jag vet om du vill med ut på lite öl eller något på torsdag!

2007-07-25 @ 05:54:25
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Jada till Borthy

Jag har tappat min mobil så jag har nytt nr, kan alltså ingens nummer...jag ringer till jobbet o tar ditt sen.

2007-07-25 @ 09:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0