NU ÄR MAN IGÅNG IGEN

Tänk vad snabbt det går, att komma in i gamla vanor alltså. Nu känns det som jag har jobbat länge o inte varit borta alls...det är inte så att jag inte trivs med mitt jobb för det gör jag verkligen! Bättre arbetskamrater får man leta efter o kommer aldrig att hitta någon annnastans!

Igår när jag kom hem tog jag mig en tur med gräsklipparen, måste göra snyggt mamma o pappa kommer upp med två vänner o det var han, deras vän som anlade min gräsmatta.
Sen dammsög jag inne o plockade lite, då ringde Gunilla (en granne) o frågade om jag ville följa med ut i skogen o plocka svamp.
Självklart hängde jag på, hon hade bakat bullar så vi hade med oss fika ut i skogen. Så gick det första dagen med att vara duktig o inte äta onyttigt...vilken karaktär man har! Men gott var det.

Av någon underlig anledning så smakar allt godare ute i skogen, någon som kan förklara? Det är mygg o flugor o man sitter lite obekvämt (speciellt om man som jag har ett taskigt knä), ändå är det godare med kaffe o bullar i skogen!

Hittade vi någon svamp då?
Jaaa, ganska mycket kantareller faktiskt o många små "bebisar" som vi tar senare i veckan!

Ikväll får det bli kantarellpaj till middag!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du är en sann smålänning du...att sitta och njuta av fika bland flugor och mygg huh*ryser*
Men mysigt lät det ;-)

2007-07-31 @ 08:22:08
URL: http://tenderee.blogg.se
Postat av: kicki och lennart

Hej vi behövde svalka oss lite det var så varmthär på Cypern. Vi gick in på nätet och passade på att skicka en hälsning till dej där hemma.
VARMA KRAMAR FRÅN KICKI och LENNART.
PS.Tid för hemkomst finns på köksbordet TB 31.

2007-07-31 @ 17:32:01
Postat av: Jada till Kicki o Lennart

Tack! Hoppas ni har det bra, jag kommer till Arlanda o hämtar er den tiden det står.
Kram till er!

2007-07-31 @ 18:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0