Bullbak.....

Nu har jag bakat bullar, en plåt iugnen o tre plåtar på jäsning. Känner mig som en riktig husmor! (jag är faktiskt otroligt bra på att baka).  Det är Linn min dotter som tjatade på mig att det var länge sedan jag bakade, o vad gör man inte för sina barn......Nu är det bara det tråkiga kvar, disken...det doftar så gott i hela huset!
Jag har en kompis som är sjuk, när jag sprungit min kvällsrunda (snart) så ska jag gå bort till henne med lite nybakde bullar o fika. Det är viktigt när man är sjuk att man uppdateras i allt oviktigt vetande som finns (skvaller).....både hon o jag kan ju ha missat något! Haha. Ska rusa ner o ta ut min första plåt ur ugnen, sen blir det ut i löpskogen när jag är klar.
Vi pratar självklart om en två litersdeg......kan man baka mindre????
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Borthy

Mina brukar bli så fluffiga och stora (förutom jästen ska man ta lite bakpulver också i degen har jag lärt mig av en bagare jag dateade i 20-års åldern)att en 2 liters bara ryms på 8 plåtar älskling! Hur gör du för att få in dina på 4? Lova att hälsa den sjuka så mycket med en kram och önskan om god bättring. Om den sjuka har en dator och en signatur och orkar i nuläget kanske hon vill vara med och skriva med oss??
Vad du är duktig! Springer du varje dag? Hur långt?
En sak till. Jag har hört att det finns doftspray med "nybakta bullar-doft" om man inte hinner baka...men det är ju bara för andra kvinnor, inte sådana som oss! Hur lång tid tog disken?

2007-05-08 @ 07:26:44
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Jada till Borthy

Darling! Allt handlar om storleken.....(på bullarna o ugnen alltså). Ja, den sjuka har en dator, jag har bett henne kolla men det händer inget......

2007-05-08 @ 07:43:40
Postat av: Jada ill Borthy

Disken är knappt klar ännu....tack för tipset med bakpulvret, ska prova nästa gång.
Nää, jag springer ca tre gånger i veckan.Varje dag, vem har tid med det?

2007-05-08 @ 07:52:24
Postat av: Borthy

Hej igen. Sorry att jag velar men jag behöver inte byta i morgon men behöver gå tidigare. Jag ringer snart.

2007-05-08 @ 08:09:40
Postat av: Borthy

Du tog poäng om det där med storleken!!!

2007-05-08 @ 09:19:41
Postat av: Den som är sjuk

Den som är sjuk har nu piggat på sig lite.
Va då BULLAR?! Jag såg inte till några bullar i går. Åt du upp alla själv du som är så noga med att hålla vikten?
PS. Jag har fått frikort på vårdcentralen.
Borde nog bli frisk nu.

2007-05-08 @ 10:58:13
Postat av: Borthy till den sjuka!

Hej den sjuka! Välkommen till blogg-världen! Jag och min familj går som barn i huset på VC! Man är helt enkelt DU med dem, det är inte så farligt så länge de inte vill ha ihjäl ens husdjur t ex...! Hur är det med dig? Är det recidiv på pneumonin? Hoppas du kryar på dig snart! Fick du inga bullar? (jag tror att det var snack och ingen verkstad där i går kväll....)

2007-05-08 @ 11:39:42
Postat av: Jada

Hon yrar se hur sjuk hon är, klart hon fick bullar.....(nää,jag hann inte, nu fick jag dåligt samvete). Nä, men du ska få bullar idag så du blir frisk.
P.S Det är ingen merit att ha frikort (jag har själv haft ett) man känner sig som en pensionär.

2007-05-08 @ 12:28:02
Postat av: Borthy

Jag känner mig också lite sjuk... kan jag också få bulle? Har inte börjat min diet än...

2007-05-08 @ 12:36:15
Postat av: Monika

Så dyrt som det är att gå till doktorn så får man ju snabbt frikort, 260 kr/gång räcker det ju med 4 gånger på ett år.
Jag vill också ha bullar! Men eftersom det knappast är nån idé att lita sig till Jada:s välvilja så är det väl bäst jag ger mig ut på byn och tar en fika.

2007-05-08 @ 12:57:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Monika till den sjuka

Skickar en krya-på-dig-hälsning. Är inte (ännu) helt på det klara med vem du är. Men det kan ju kvitta, jag kommer nog på det.

2007-05-08 @ 12:58:49
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Jada till Monika

Titta i mitt fack, där ligger en nyckel....mumsa på!

2007-05-08 @ 13:23:31
Postat av: Borthy

Får man bullar om man hittar nyckeln???

2007-05-08 @ 14:32:03
Postat av: Jada till Borthy

Haha, ja bara du spara en åt Monika.....

2007-05-08 @ 17:34:21
Postat av: Monika

Tack snälla goa du! Det var så gott! Höll på att missa bullen pga arbete. Det hade ju varit hemskt.

2007-05-09 @ 06:46:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: micam

VI vill också ha bullar,ligger det en nyckel i vårt fack med?

2007-05-12 @ 08:04:52
Postat av: den som är sjuk

Jag har nu fått mina bullar och nu känner jag mig genast piggare, tänk om jag blir helt frisk om du bakar blåbärs mazariner åt mig också?
Tack för alla vänliga hälsningar, jag kommer nog snart få mina blåbärs mazariner och då bllir jag frisk.

2007-05-14 @ 13:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0