WINEGUM O ÄLGAR.

Idag blev jag påkommen på väg till jobbet av Kicki...hon såg min tomma påse i bildörren (faan vad hon ser bra ibland).
Jag är sjukligt beroende av Winegum...det är ju så gott!
                              
Jag sa att det var den påsen jag hade köpt på väg hem från Småland som låg kvar i bilen...(förlåt Kicki)
Nämnde inte att jag var o storhandlade på Maxi igår o var vrålhungrig så jag köpte en påse o tryckte i mig på vägen hem.
Sen var jag för mätt av godis för att orka äta någon middag, så middagen bestod alltså av en påse Winegum.
Ja, kanske inte hela kostcirkeln men jag fick ju energi ivarjefall...

För på kvällen var vi ute o gick vår tisdagsrunda i skogen. Jag hade kameran med för att fotografera alla älgar vi brukar se.

Självklart så såg vi inte ens ett rådjur, det var likadant häromdagen när jag släpade med mig kameran.
Men om jag nu tar med mig den varje gång vi går ut så ska jag nog lyckas fånga dom på bild till slut.
jag försökte gå före o fota mina vänner i skogen men dom vill inte vara med på bild, ja dom var ju helt "ostylade" (kommentera inte stavningen tack!), så nästa gång vi går ut så kanske dom har piffat till sig lite så man kan få några härliga "spontana" bilder.

Ikväll är det styrelsemöte i samfällighetsföreningen hemma hos mig, jag hade förträngt att det var hos mig så jag måste "baka" på vägen hem i Spaaks konditori...
För jag hinner inte baka själv idag trots att jag tycker det är kul. Jag måste ju laga mat (nu när frysen är full med mat), städa lite o hinna blogga innan mötet börjar kl.19.00.

Ha en bra regning dag!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Om jag skulle se en älg i skogen när jag är ute och går hade jag absolut inte tagit upp kameran och fotat den, jag hade sprungit för livet... trots att jag bor i älgrika Småland.

2007-05-30 @ 10:34:35
Postat av: Lotta

ha ett trevligt möte!!

2007-05-30 @ 11:13:43
Postat av: Borthy

Man behöver inte äta av hela kostcirkeln VARJE måltid tror jag.... hade du inte kört B-vitaminerna förra helgen? Den här gången var det de snabba kolhydraternas tur och tänk... I dag får du kanske ta tag i fettet så att du inte missar det! Vad ska det bli för något??? Nu känner jag att jag är tillbaka i blogg-svängen igen efter att ha varit ute på studiebesök IRL! Hörs. Tack för ledig dag idag, hade inte överlevt annars, åt också B-vitaminer igår....

2007-05-31 @ 08:20:40
URL: http://www.borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0