JOHN HIATT

Ska på konsert ikväll, John Hiatt med Henric.

http://www.johnhiatt.com



Vi ska först ut o äta, sen på konsert o sen ska vi sova på hotell.
Det kommer att bli en kanon kväll det är jag säker på.
Jag har förvissso bara hört typ två låtar med John Hiatt...

Igår köpte jag nya vinterdäck till bilen så nu kan vintern komma, nu är det färdigshoppat den här månaden för min del tyvärr...

Hann inte fota igår kommer att göra det på onsdag o lägga ut bilderna då.

Ha en bra dag i regnet, för här regnar det!

Kommentarer
Postat av: Henric

Ahh.. John Hiatt! En av mina tre stora favoriter.

Det blir tredje gången jag ser honom live i Sverige, alltid lika bra! Denna gång gör han en "solo acoustic tour". I normala fall använder han sig av två olika kompband, "The Goners" och The Guilty Dogs".

Denna amerikanska gitarrist, pianist, sångare och textförfattare har tillhört de främsta rockartisterna i över 40 år.
Han har varit konstant aktiv från början av 1960-talet fram till idag, med 18 studioalbum, elva grammynomineringar och otaliga andra utmärkelser.
Flertalet artister har gjort covers på hans låtar och John Hiatt har även skrivit låtar till Bob Dylan, Bonnie Raitt, BB King och Iggy Pop.

Recension kommer...

/Henric

2007-11-06 @ 08:46:56
Postat av: Tenderee

Snacka om att sälja en artist..;-)Hoppas ni får en mysig kväll.

2007-11-06 @ 09:18:14
URL: http://tenderee.blogg.se
Postat av: Veronique

Jag har utmanat dig i min blogg.

2007-11-06 @ 10:50:48
Postat av: maria

Vem är Jhon I Hatt?

2007-11-06 @ 11:27:44
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Veronique till Majjan

Han e skitgammal, skitful och spelar musik/låtar som var populära på Hedenhös tid. ;)

2007-11-06 @ 13:38:50
URL: http://godiscoominya.blogspot.com
Postat av: Henric till Veronique

Tunn is Veronickqhoue! Nu är du ute på tunn is ditt popsnöre!
Hörde att du ska fika här snart, hmm hoppas ingen spottar i smeten bara, eller laxerar kaffet...

John Hiatt är en grymt bra artist, med ett respektfullt rykte i musikvärlden. Läste en intervju med Bruce Springsteen för något år sedan, där han fick frågan om det fanns någon låt som han önskade att han skrivit. Han svarade -Det mesta med John Hiatt.

I rest my case!

/Henric

2007-11-06 @ 14:27:55
Postat av: Veronique till Mr-I-Rest-My-Case

Åh jag har trampat på en öm tå!
Men jag kan förstå att du gillar honom. Ni är ju ungefär lika gamla.
Jag kan ju i värsta fall ta med mig egna kakor och kaffe i termos. ;)

2007-11-07 @ 02:20:30
URL: http://godiscoominya.blogspot.com
Postat av: Tenderee

Hiatt fick 4 getingar i kvällsposten,så det måste ha varit en kanon konsert...hoppas ni hade kul.
Kram

2007-11-07 @ 09:02:44
URL: http://tenderee.blogg.se
Postat av: Henric

4 getingar... nja, jag är inte riktigt nöjd faktiskt. Detta var inte hans bästa konsert tyvärr, men jag hade ju trevligt sällskap i alla fall...

/Henric

2007-11-07 @ 11:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0