NY VECKA NYA UTMANINGAR...

Helgen var kanon!
Förutom ett par incidenter med min panna o min tv...

I fredags började min panna droppa vatten, jag såg det när jag dammsög tvättstugan o tänkte men jag har ju inte tvättat så varifrån kommer vattnet.
Det var stopp i en slang som ska avleda kondensvatten eller något sådant...men händige Henric fixade det, ja det tog ju ett par timmar men det blev billigt för mig! Tack Henric!

På lördagen var vi inne i stan o shoppade, sen var vi bjudna på middag hos Thomas o Gunilla, spansk afton med hur mycket mat som helst. Jättegott!

I söndags åkte Henric hem, Linn o Lisa åkte t Lasse så jag blev solo...tänkte att jag skulle lägga mig i soffan o bara slappa. Vad händer då! Jo, tv:n funkar inte!
Det kom upp en text på skärmen, justera antennen o gör om kanalsökning...mmm, vem faan har rört min antenn?
Jag försökte fixa o stänga av o sätta på men det gick inte så nu får jag ringa en tv installatör, låter inte billigt!
Därför jobbar jag hela dagen idag!

Ha en bra måndag!

Kommentarer
Postat av: Henric

Pappa, connonsieur, fantastisk älskare, konsult och handyman...how do i do it all?
Nu är det ännu en vecka i småland,
utan Jessica :-( men också utan förpliktelser och dagliga "att göra listor" :-)

Veckan som har varit har bl.a. inneburit:
Byte av termostat, hundvandring, körning till tippen, rengörning av panna, dammsugning, körning av barn, handlande etc. etc.
Men ja e int' bitter...

/Henric

2007-11-12 @ 12:43:29
Postat av: Mikaela

haha, ja varsågod Jessica! tack vare virrpanna nr 1 får du lite extra pengar!

2007-11-12 @ 12:59:44
Postat av: Jada till Henric

ojojoj, men du skriver inget om allt tv tittande, o slöande i soffan...
Ok, du har hjälpt mig mycket under veckan som gick, men jag tror inte att du överansträngt dig!
P.s glöm inte att köpa ett liggunderlag idag!

2007-11-12 @ 13:00:18
Postat av: Henric till Jada

hmmm TV-tittande?? Du har ju ingen bild hahaha! När det gäller slöande i soffan så vill jag minnas att du har somnade mer än en gång i den under förra veckan. Vi hyrde ju tre filmer du somnade till två av dem, och brydde dig inte om den tredje.

Ps. glömde nämna att jag även fixade dina vinterdäck förra veckan... (mer + poäng till mig) din sömntuta!

/Henric "liiite bättre än de flesta"

2007-11-12 @ 13:21:36
Postat av: Lotta

Vad roligt det måste sett ut när din Panna började läcka vatten,ran det ner i ögonen oxå???hahahahahaha...förlåt mig...kunde inte låta bli.
Vilken tur att Henric var där och hjälpte dig.
Kram

2007-11-12 @ 13:58:22
URL: http://tenderee.blogg.se
Postat av: Borthy

Ja....tänk vad billig han är den där Henric!...fast jag antar gumman, allt har sitt pris...men du betalar väl så gärna ;-D
Om jag vore du skulle jag pajja lite mer saker hemma så man fick betala lite mer...låter mysigt! Kram

(...skullle aldrig skojja så här med någon annan men....)

2007-11-14 @ 10:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0