Bilar, service och skillnader

För några veckor sedan ringde jag Svenska Bil för service på min bil. Displayen, Saab Information Display (SID) sa att det är dags för "mellan service". Prisuppgiften jag fick var ca. 12.000:- för arbete och delar, puuuh tänkte jag.

Jag berättade det för Henric, som ställde sig misstänkt till det nästan kriminellt höga priset. Han gjorde således egna efterforskningar och fick prisuppgiften ca. 3000:-  från Kronobergs bilaffär (också en Saab-verkstad).

Man kan ställa sig frågan hur det kan skilja så mycket mellan två verkstäder inom samma koncern!
Beror det på att jag "en blond tjej" ringde, och inte vet bättre och därmed kanske hade betalat och sett glad ut, eller om det faktiskt beror på skillnad mellan storstad och övriga landet?

Hur som helt så har riddaren i nöden lovat att byta bil med mig när jag är i himmelriket (Ullared), och köra min bil till Växjö och service, och jag tar hans bil till Småland efter genomförd shopping. (Snälla Henric kör varsamt med min bil)
Tack Henric, du är underbar!!!image110

Idag är det fredag, och jag ska njuta (och jobba) av en förhoppningsvis solig helg.
Ha en skööön helg.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilken tur att det finns ridderliga män kvar.
Ha en bra helg!

2007-10-19 @ 07:17:15
URL: http://tenderee.blogg.se
Postat av: Henric

Ett klart fall för Sverker Olofsson eller Janne Josefsson.

Ja, jag ska köra varsamt. Det går inte göra något annat med din bil ;-) Men du borde istället ta det lite lugnt med min bil, och alla extra hästkrafter som du inte är van vid. Vips så kostar det 2400:- för 5 minuter i baksätet på en trafipaxbil. Trust me I know...

/Henric

2007-10-19 @ 09:29:45
Postat av: Jada till Henric

Men jag är inte sååå korkad att jag kör för fort där det finns trafipaxer...jag håller koll runt omkring mig när jag kör, o hakar alltid på ngn annan som kör för fort så blir dom tagna istället!

2007-10-19 @ 10:10:24
URL: http://jada.blogg.se
Postat av: borthy

Jag fixar den till dej gratis! Kolla i dit fack på tisdag morgon!

2007-10-19 @ 10:11:05
Postat av: Har kopierat itlldig!

Kram

2007-10-19 @ 21:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0