DRYCKER

Eftersom jag skrev om kaffe igår tänkte jag fortsätta att skriva om andra drycker.
Den enda gången jag dricker mjölk tex. är i kaffet, jag avskyr att dricka mjölk, det blir helt slemmigt i munnen, uhä.

Vatten är min måltidsdryck, vanligt  iskallt kranvatten. "bubbelvatten" dricker jag bara ibland men jag tycker det är gott.
Läsk o saft dricker jag aldrig, tycker att det är för sött o det släcker inte törsten.

Alkoholhaltiga drycker, så tycker absolut bäst om rött vin det är min måltidsdryck på lördagkvällar o ibland även fredagar...
Vitt vin dricker jag om jag blir bjuden på det men jag köper det inte själv.
Champagen eller mousserande vin är oxå underbart, ,men det är mer sällan jag dricker det.

Öl dricker jag aldrig, man blir mätt o känner sig uppsvälld o rapig, kissar oavbrutet gör man oxå...
Ja, ivarjefall jag!

Spritdrycker undviker jag oftast, inte för att jag inte tycker om det men det har en sån konstig påverkan på mig...
Helt plötsligt så snurrar det bara till! Konstigt!

Vad finns det med för alternativa drycker?
Te är väldigt sällan jag dricker, O´boy drack jag jämt som barn men aldrig nu.

Nä, nu ska jag gå o ta ett stort glas vatten.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Jada till Monika

GRATTIS Monika!
Du skrev den 500:e kommentaren på min blogg!

2007-10-03 @ 09:39:56
Postat av: Lotta

Jag dricker inte mycket mjälk om det inte är i kaffet eller thé:t,kanske ibland till riktig husmanskost.
Vitt vin,juice eller vatten helst bubbelvatten är vad jag dricker.
Rött vin tar jag till kött,sen går jag över till vitt igen.
ha det bra!

2007-10-03 @ 10:12:49
Postat av: jeanette

Du drack inte oboy, du åt den med sked...

2007-10-03 @ 12:19:46
Postat av: Henric

Ahhh know we talkin! Nu när vi lämnat kaffeblasket bakom oss, och kan fokusera på det väsentliga så vill jag bidra med min högst intressanta kommentar.
(först vill jag bara nämna Jessicas typiska tilltag med att äta oboyen. Varför är jag inte förvånad? Maken till sockernasse får man leta efter).
Öl = Gott med ett kallt glas på en varm sommardag. Egentligen är det ett j**la slödricka, och har ingen effekt på mig förutom att man blir mätt och uppsvullen.
Vin = Rött är gott både till mat och som sällskapsdryck. Vitt nyttjar jag inte och bubbel väldigt sällan.
Sprit = Är en ljuvlig vätska som jag gärna dricker mig otörstig på. Favoriter är mörk rom, Gin och vodka.
Whiskey = Gillar milda sorter från Irland och Kanada mest. Ger inte mycket för sorter som är lika rökiga som svåra att uttala, och ännu svårare att stava till.
Jag dricker gärna ett glas iskall mjölk, och gärna i kombination med nybakta bullar. OBoy brukar vara bannlyst pga. döttrarnas överfötjusning. Hade de kunnat, så hade dom missbrukat detta bruna pulver precis som Jessica gjorde...
/Henric

2007-10-03 @ 12:47:50
Postat av: Borthy

Vitt vin kan faktiskt vara riktigt gott om det är väl kylt har jag börjat tycka på senaste...som alternativ till mjölk.... till falukorven på tisdagar!

2007-10-05 @ 10:51:58
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0