KAFFE

Hur kan det komma sig att kaffe kan smaka så olika?
På jobbet så har vi en kaffeapparat som brygger direkt i koppen o den tar en evighet (typ 1minut) per kopp.
Ganska ok kaffe faktiskt, om man tar  mjölken vid sidan om.
Tar man däremot kaffe o mjölk från kaffe apparaten så smakar det skit, då blir det helt plötsligt sött!

Jag som är kaffeberoende avskyr när jag får sött kaffe. Nu är kl. snart 09 o jag har druckit fyra koppar kaffe med mjölk.
Sen blir det bara en kopp efter maten o en till i kväll. Så jag får i mig min koffeindos på morgonen.

Hemma har jag en vanlig kaffebryggare och en Nespressomaskin som gör ljuvligt kaffe eller espresso, o inte nog med det den är snygg o titta på oxå.
.
Henric dricker inte ens kaffe, till och med mina barn dricker kaffe. Alla dricker kaffe ja, utom H då...
Jag tycker tom om neskaffe...


Må så gott!
O drick lagom  mycket med kaffe!

Kommentarer
Postat av: Henric

Kaffe. Denna beska beorendeframkallande substans! Det är konstigt, jag gillar glass med kaffesmak. Jag gillar Kaluhá, och jag gillar doften av nybryggt kaffe, men nej jag dricker inte kaffe, jag dricker inte thé heller för den delen, utom när jag har ont i halsen kanske.
Är det kalas dricker jag saft tillsammans med barnen. Favoriten är hemmagjord jordgubbssaft...
/Henric "Evigt ung"

2007-10-02 @ 09:21:35
Postat av: Lotta

jag dricker en kopp på morgonen,sen kanske en kopp på eftermiddagen,sen får det räcka,annars mår jag bara illa.
Kram

2007-10-02 @ 11:33:58
Postat av: Veronique

Henric, hur gammal är du egentligen? Fem? Jordgubbssaft.... Nä, nu får du lov och skärpa dig. Kaffe ska man dricka och i stora mängder. Om med stora mängder så menar jag att man/du ska dricka kaffe som jag dricker whiskey. :) Det är en självklar dryck i den vuxnes liv. Grow up!

2007-10-02 @ 12:57:25
URL: http://godiscoominya.blogspot.com
Postat av: Henric till Madame V

Skulle jag dricka kaffe som du dricker whisky, kan jag lika väl vara utan! Jag satt ju brevid dig på Jessicas fest, remember ;-)
"Down in Bolivia, the people are insane. They want as much for coffe as they do for cocain" (Nazareth)
/Henric

2007-10-02 @ 13:50:54
Postat av: Veronique till Henric Hårfager

No, i don´t remember! Jävla Tomas. ;)

2007-10-02 @ 15:51:17
Postat av: Borthy

Jag tycker det förbättrar jobbets kaffe om man trycker 2 ggr på extra-stark-knappen!

2007-10-02 @ 22:29:15
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Monika

Mjölksockret, laktos,
fäller ut i torrmjölksprocessen. Har du druckit torrmjölk någon gång så har du kanske lagt märke till den söta smaken där också jämfört med vanlig mjölk. Men om man använder torrmjölken i matlagningen så brukar det inte märkas.
Jag tycker inte om bryggkaffet i apparaten hos oss utan tar alltid det som heter nèscafe där. Men det är hemskt olika på apparater. När vi fick en ny på avdelning 2 på Sophiahemmet tog det lång tid innan jag vande mig. Jag gick alltid upp och hämtade ner en kanna från avdelninge 3:s apparat.

2007-10-03 @ 09:14:40
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0