NAMN O NUMMER...

Jag är bra på att komma ihåg namn, alltså är jag genuint intresserad av människor.
Det sa min kompis till mig, o hon har läst psykologi så självklart är det rätt!
Tycker  det är roligt  med namn, varför vissa väljer att namnge sina barn till de mest  för mig "konstiga" namn, eller varför vissa namnger sina husdjur med  "människonamn".
Min hund heter Lisa...
Min förra granne hette Lisa så ibland när jag stod o ropa, Lisa nu kommer du hit o hon tittade så kändes det lite konstigt.
Men man namnger ju  sina barn eller djur med namn som man tycker om o då skiter man väl i om grannen heter det.

Jag är oxå bra på att komma ihåg telefonnummer, alltså har jag ett bra sifferminne, men det vet jag inte vad det står för.
Konstigt nog så är jag inte speciellt duktigt på matte...
Ja, man kan ju faktiskt inte vara bra på allt!

Vad ni än heter, ha en riktigt bra måndag!


/ Jessica Anna Carolina, det är alla mina namn.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag har samma egenskaper som du,bra på namn och nummer,men usel i matte.

Ha en bra dag själv
Charlotte Ulrika Rose-Marie

2007-10-22 @ 07:57:58
URL: http://tenderee.blogg.se
Postat av: Veronique

Jag är bra på allt! ;)

2007-10-22 @ 09:43:56
URL: http://godiscoominya.blogspot.se
Postat av: maria

Efter ca 5 år med samma mobilnumer kan jag inte ens den första siffran ( förutom 070)vad kan det betyda?
Ha en bra Måndag!

Anna Maria.

2007-10-22 @ 10:01:39
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Jada tii Maria

Hmm, jag ska fråga min vän vad det betyder...

2007-10-22 @ 10:51:47
Postat av: Henric

hmmm. Intressant! Jag är kass på namn, och gillar generellt egentligen inte människor över huvudtaget. (undrar hur Freud hade diagnostiserat mig).

Givetvis gillar jag mina vänner, min familj etc. men inte övriga människor överlag. De jag gillar har ju jag på sätt o vis själv valt ut, (med undantag för min familj då kanske).

Exempelvis så tävlade jag i pistol för 10-15 år sen. Det gick jättebra, med bra placeringar på SM-nivå etc. Jag gillade att skjuta, det var jättekul. Problemet var alla klubbmedlemmar. En massa människor som jag var tvungen att umgås med bara för att vi utövade samma sport. Ja, det var kul att träna och tävla, det var därför jag höll på men inte för att kallprata med en massa människor bara för man har samma intresse.
Jag fick ibland lust att skjuta på dem istället.

Hmm.. lagsport är nog inte min grej när jag tänker efter.

/Henric

2007-10-22 @ 10:56:02
Postat av: Jada till henric

Tur att du gillar mig då...
Men du är ju översocial så jag tycker inte att det du skriver stämmer riktigt.
Du kan ju inte vara otrevlig mot någon, o det kan ju jag...

2007-10-22 @ 10:59:05
Postat av: Henric till Jada

Klart jag gillar dig!! Hur kan man inte gör det?

Ja, jag är kanske jättesocial och kan verkligen prata om allt med alla.

Men får jag bestämma så är jag innerst inne en enstöring. Jag bor hellre på landet än i stan. Kör hellre fort och fritt än sitter i bilkö, handlar hellre i en tom affär än en knökfull etc. etc.

Jag går till och med gärna på bio ensam (många tycker att det är den konstigaste saken i världen), men man är ju för fan inte där för att prata eller hur? Gillar för övrigt tomma biografer oxå när jag tänker efter. så slipper man hamna bakom en 2-meters person, eller någon idiot som prasslar med godispapper hela tiden.

Ja, jag kan ha svårt att vara så där spontant otrevlig. Kan knappt snäsa av Jehovas Vittnen när de ringer på dörren. Jag har en låång stubin, men när den tänds då blir jag riktigt förbannad...

/Henric

2007-10-22 @ 11:13:20
Postat av: Jada till Henric

Tur att Freud är död sen länge...

2007-10-22 @ 11:59:50
Postat av: Henric till Jada

Jag med, en mindre människa att irritera sig över...

/Henric

2007-10-22 @ 15:14:49
Postat av: Kicki o Lennart

Vi har ju bjudit Jessica och en viss Henric hem till oss på NYÅR!
Men Henric tycker inte om mäniskor och gillar visst att leka med vapen.
Vi har ju bjudit andra mäniskor också. Klädsel skottsäker väst???????
Kicki o Lennart

2007-10-22 @ 17:52:24
Postat av: Henric till Kicki o Lennart

Är det inte meningen att det ska smälla på nyårsafton då?

Skämtåtsido, om du läser min kommentar liiite nogrannare, så ser ni att det står "Givetvis gillar jag mina vänner, min familj etc. men inte övriga människor överlag".

NI ÄR JU MINA VÄNNER!! Vilka övriga gäster är återstår att se, men jag litar på ert omdöme. Det gick ju bra på Nåttarö ;-)

Håll krutet torrt!

/Henric

2007-10-22 @ 20:52:55
Postat av: Kicki

Vi får se hur många som vågar sig hit. Du Henric, du får lova att nöja dig med att smälla av raketer ute inte inne och inte sikta på någon av våra vänner, dom vi inte känner skiter vi i. Ha,ha,ha.
Vi ses och hörs.
KIcki o Lennart

2007-10-22 @ 21:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0