UPP O NER

Så kan man beskriva humöret hos en tonåring!
Har två själv så jag vet vad jag pratar om.
Det är som att gå i ett minfält man vet aldrig när det "smäller" till...

Ibland är det mitt fel att Linn (snart 16) försovit sig! Förklara för mig hur det är mitt fel?
Ja, jag kunde ju väckt henne får jag tillsvar då, ja men ursäkta jag börjar jobba 07 o sticker hemifrån 06.30 varenda dag o vid den tiden brukar bara jag vara uppe.
Inte ens hunden vill gå upp! Jag får släpa med henne ut på morgonen.

Som när prinsessan i familjen (Linn), var ledig en dag i  somras o ringde mig när jag var på väg hem från jobbet vid 15 tiden o frågade.
Vad blir det för middag?
Ehh, jag vet inte sa jag, jag har ju jobbat hela dagen o då kanske du o Martin (hennes bror 18 år) kunde ha tänkt ut något. Vad gör Martin förresten sa jag?
Han sover svarar Linn...
Sover kl 15? Men herregud gå upp o väck honom då sa jag.
Orkar inte......

Okej, jag kommer hem prinsessan ligger i en solstol på altanen o det första hon säger är inte hej utan, sätt på kaffe!
Ja, självklart kära barn är det inget mer du vill svara jag lite halvironiskt...
Jo, baka en kaka svara hon.

Ja, o Martin han sov gott när jag kom hem...
O Linn hon kämpade på med sin solbränna...

Nästa gång kan det vara städat o diskmaskinen urplockad (ja det händer inte så ofta) o det är som en idyll här.
Så livet går upp o ner.
Se upp var ni sätter fötterna...

Kram till alla!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jisses vad Linn är lik dig!
Tonåringar är för härliga...det där med att ta egna initiativ är ju bara att glömma..men ringa kan dom,skaffa massa tvätt är inga problem,men göra något av egen fri vilja..hahahaha

2007-10-17 @ 06:54:52
URL: http://tenderee.blogg.se
Postat av: Jeanette

Varför tog du ett kort på dig själv när det var Linn du skrev om???

Visst är de underbara våra barn, jag förundras över Emma varje dag. vad i hela världen får de allt i från. Jag vet med säkerhet att jag i alla fall inte var sådana när jag var tonåring.

2007-10-17 @ 08:29:45
Postat av: Veronique

Heja Linn och Martin!!!!!!!!!!!

2007-10-17 @ 11:20:54
Postat av: Linn

herregud vilken söt dotter du har ;)

2007-10-19 @ 08:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0