VARDAGSMAT

Jag älskar att laga mat även vardagsmat.
Älskar även att äta mat...
Ibland så är väl inspirationen långt borta även för mig.
Jag köper (nästan) aldrig hel o halvfabrikat, jag gillar färska råvaror.
Kicki isäger att jag är kräsen, men bara för att jag inte gillar tex. korv, fiskpinnar o andrar slaskprodukter så är jag inte kräsen.
Jag vill veta vad jag äter.
Fiskpinnar o sånt brukar mina barn be om ibland, då får dom äta det hos sin pappa eller så får dom äta det när jag jobbar.
Idag så blir det kyckling wok o ris.

Jeanette o jag är lika när det gäller o äta kyckling eller kött med ben, ingen av oss gillar att gnaga på benen...uhä jag får rysningar.
Jag sparar alltid liiite kött närmast benet. Knäppt? Ja, kanske men jag får i mig tillräckligt ändå jag lovar!

Vi är fyra stycken på jobbet som lagar lunch till varandra, det betyder att jag lagar en lunch för 4 personer en dag i veckan o tre dagar i veckan får jag lunch, så det är bara en dag i veckan som jag måste ha med mig en matlåda till mig själv.

Smaklig måltid på er idag vad ni än äter!


Kommentarer
Postat av: N R 1 2 6

haha, detsamma :]

2007-10-10 @ 08:27:22
URL: http://nr126.blogg.se
Postat av: Lotta

Wooow,det lät smart att laga lunch till varandra,ska föreslå det på mitt jobb.
Ha en bra dag!

2007-10-10 @ 09:05:40
Postat av: Jeanette

Helst kycklingben är döläbbigt att gnaga på, de är sådär äckligt porösa att man riskera att tugga i sig bitar av benet, så jag säger som Jada "uhä"

2007-10-10 @ 10:27:53
Postat av: Monika

Hmmm... Mina matvanor känner du väl till, i alla fall dem på jobbet. Jag har tre duktiga kockar som lagar min mat, de heter Findus, Felix och Dafgård.
Jag gillar att laga mat, men jag tycker inte att jag har tid just nu. Dessutom är det så lätt att plocka med sig en packe färdigmat till jobbet för hela veckan och lägga i frysen.

2007-10-10 @ 14:10:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: maria

Toppenförslag med att dela på att laga luncher till varandra på jobbet! Måste föreslå!
Se upp! Kommer till er Firma imorgon Torsdag :-)
Vid 1500 tiden!
Hoppas du är där!
Kram

2007-10-10 @ 20:22:44
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Jada till maria

Kul, klart jag är där!
Vi ses imorgon!

2007-10-10 @ 21:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0