MILJÖBOV ELLER ÅTERVINNINGSPRINSESSA?

Jag är definitivt en återvinningsprinsessa, sopsorterar nästan allt!

Varenda litet tomt värmeljus åker i metalltunnan, mjölkpaket, toarullar, ja det mesta återvinns dock inte i metalltunnan!
Känner mig som Mulle varenda gång jag åker till min återvinningstation, en nöjd sådan.
Det tar ju inte längre tid att slänga  toarullen i kartongpåsen än o slänga den i soptunnan.
Problemet är bara att hela min tvättstuga ser ut som en återvinningsstion...

En perion var jag så ofta på tippen att jag kände igen alla som jobbar där, o vet man inte var man ska slänga det så är som sååå hjälpsamma mot en ensam tjej som ser förvirrad ut.
Nu är det snart dags att åka dit igen, höststädning på tomten innebär massor av skräp.

Jag är dock inte så miljövänlig att jag kör miljöbil, men jag samåker med Kicki nästan varje dag.
Sen handlar jag så mycket ekologiskt jag bara kan, ägg, mjölk, kaffe, mjöl osv.
Gud vad jag är bra egentligen, när jag tänker efter!

Må så gott!

P.s Tack Jeanette för att du ger mig uppslag vad jag ska skriva om...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Japp,du är en riktig återvinningsprinsessa!
Kram

2007-09-19 @ 08:38:02
Postat av: Borthy

Du är grym! Där blev jag imponerad! Men...varför slänger du mjölkpaket i metalltunnan darling? Är det för att man måste ha plåtmage för att dricka mjölk??? Nu ska jag sova en sväng inför mitt dubbelpass!

2007-09-19 @ 09:36:42
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Jada till Borthy

haha, jag menar att jag återvinner det, dock inte i metalltunnan...sov så gott!

2007-09-19 @ 10:42:48
Postat av: majjanw

TOPPEN!!
Så ÖNSKAR jag att jag gjorde.
Du blir härmed min Återvinningsguru och Förebild!Ha en toppenonsdag!

2007-09-19 @ 10:57:51
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: kicki

Samåker?? Jag trodde det var ekonomi eller snålåker du gjorde.
Kicki

2007-09-19 @ 12:10:19
Postat av: Jada till Kicki

Haha, ja men det kunde jag ju inte skriva heller...

2007-09-19 @ 12:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0