UNDRAR HUR LÅNGT HÅR JAG KOMMER ATT HA...

Innan jag kan klippa mig.
Jag hade gått upp istället för ner igår!
Jag äter jättebra mat, grönsaker o dricker mycket vatten.
Okej då, kanske borde jag skippat vinet i onsdags o den lilla chokladbiten men jag tycker att det borde inte spela någon roll när jag är så duktig för övrigt!

Igår gick jag en långpromenad o sen putsade jga tre fönster, allt för att göra av med några kalorier!
Idag blir det oxå en promenad innan jag fortsätter med mitt putsande o sen tar lite välförtjänt helgslappande i soffan.

Pratade med Jeanette igår, vi funderade över varför skostorlekarna heter som dom gör?
Någon som vet?
Tex. om min fot är 22 cm så har ju inte jag storlek 22 utan 37-38.
Någon som vet hur man tänkt när man gjorde skostorlekar?
Ja, vilka världsliga funderingar vi kan ha i våra samtal.

Ha en bra fredag!

Kommentarer
Postat av: Henric

Hmmm.. Jag kan riktigt höra hur ni, likt snillen som spekulerar sitter och ältar det här med skostorlekar i evigheter.
Men ni har tur! Som av en händelse, råkar jag vara lite av en expert i området. Här kommer en förklaring som till och med blonda kvinnor förstår:
En fotlängd mäts alltid i mm, medan en skostorlek anges med någon av de olika storleksbeteckningar som finns.
Det finns en mängd olika åsikter om hur lång en sko bör vara i förhållande till en viss fotlängd, men generellt kan man säga att tillägget bör vara 12 ? 15 mm beroende på lästens tåform och skotyp. De flesta storlekssystem anger i olika sifferbeteckningar skostorleken av den nominella längden på lästen, som i sin tur är identisk med längden på insidan av skon.
Det finns en mängd olika storlekssystem för skor. Här i Sverige används oftast det
sk Paris Point systemet, även kallat Franska stick, där storlek 38 för damer och 43 för
herrar är vanligast. Skalan startar på noll och fortsätter med en längdgradering
på 2/3 cm eller 6.66 mm per storlek.
Paris Point-systemet kallas också ibland för Continental System, men skillnaden mellan systemen är att lästernas längd mäts på olika sätt. Även engelska och amerikanska sizes förekommer i Sverige, främst när det gäller sport- och fritidsskor.
/Henric

2007-09-07 @ 10:19:35
Postat av: Anonym

Jag blev inte mycket klokare av det...Du får nog förklara med ett glas vin framför oss!

2007-09-07 @ 10:30:37
Postat av: jeanette till Henric

Alltså allvarligt Henric det där visste inte du... Du måste ha googlat fram informationen så mycket detaljerat onödigt vetande kan man bara inte ha i huvudet, eller...

2007-09-07 @ 10:46:25
Postat av: Lotta

Ok....bra att veta !
Kram

2007-09-07 @ 10:58:05
Postat av: Henric

Först och främst:
Vem är det som vill ha det förklarat med ett glas vin?
Jeanette Paris Point systemet, känner väl alla till?? Under vilken sten bor du?
/Henric "lite bättre än andra"

2007-09-07 @ 11:26:36
Postat av: Borthy

Jag är stum av beundran, vilken förklaring! Allt faller på plats! ...Jag funderar fortfarande på vilken färg smurfer får när man stryper dem..det var Jeanettes funderingar det med i starten va? Vi måste höras senare idag ang i morgon. är du ledig i dag ?

2007-09-07 @ 11:42:54
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: jada

det var jag som skrev att jag ville ta det över ett glas vin...

2007-09-07 @ 11:50:33
Postat av: Henric till Jada

It's a date!
Du står för vinet älskling, så ska jag lära dig allt om både skorstorlekar och vuxenlekar...
Snart åker jag till Hamburg. Önskas något från Germanien? Kanske lite Bockwurst mit brot, eller Vingummin? Ja, visst jag du vill ju kunna klippa dig i år! MUHUHUAHAHA!!
/Henric
/Henric

2007-09-07 @ 11:58:13
Postat av: Jeanette till Henric

Jag bor under stenen till höger om din och Jessicas. Germanien... ööhh är det nått nytt land eller, jag menar det poppar ju upp nya länder hela tiden. Ligger det möjligvis bredvid Hollandia och strax över Tjeckovien?
/jeanette "lite roligare än alla andra"

2007-09-07 @ 12:24:20
Postat av: Borthy

Tack för trevlig dag igår! Antar att kvällen blev kanon också? kram

2007-09-09 @ 14:12:16
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: jim

Hallå..

www.ortopedisktmagasin.se

där står allt....även där Farbror Henric kopierat infon......(antagligen till 99.99%)....

2007-10-09 @ 22:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0