VEMDALEN

    Efter nyår så var det dags för den årliga turen till Vemdalen.
Det började bra, årets första riktiga snöoväder drog in den 3/1, vi startade 07.30 ifrån Tumba o när klockan var 08.30 hade vi kommit till Bredäng...

Resan upp tog ca 8 timmar, o väl uppe i Vemdalen var det  -12 grader o blåste o snöade...
Fast det är mysigt tycker jag. Jag o Lennart utanför stugan vi bodde i ( 200 kvadrat o sex sovrum med egen toa o dusch i varje rum). Tur var väl det eftersom kräksjukan började hos oss i stugan på lördagen, Putte först sen har dom fallit som käglor en efter en utom jag då förståss som redan haft det!

 Henric i skidbacken sekunden innan han  inte lyckas stanna o kör rakt in i mig o jag tappar hans nya kamera rakt ner i snön...

Jo, det gick bra m mitt knä, (och kameran klarade sig också)

Jag gjorde några åk i gröna o blå backar, det gick inte fort o jag var livrädd o ramla. Men knät klarar inte den belastningen tydligen, för nu är det svullet o gör ont...
Ja, men om man inte provar då vet man inte!


Det var allt för idag, jag kommer med nytt inlägg o nya bilder från Vemdalen snart!
Vi gjorde ju lite annat än åkte skidor som jag tänkte ni kunde få ta del  av...

Kram till alla!
Glöm inte att rösta på mig i bloggregistret.

Kommentarer
Postat av: Henric

Till mitt försvar vill jag påpeka att den olyckliga vurpan orsakades av en oförutsedd ojämnhet i underlaget, bestående av is dolt av små ansamlingar av lössnö.

Tanken var att uföra en snygg stoppsladd precis framför kameran som då hade fångat en kaskad av snö.

Nu blev det Jessica som stoppade mig i stället...

/Henric "D e bare å åk"

2008-01-10 @ 08:42:55
Postat av: Tenderee

Haha...ja det lät härligt,jag har tyvärr inte åkt skidor sen vi var i Sälen 88...20 år sen alltså..herregud!
Kram

2008-01-10 @ 08:44:24
URL: http://tenderee.blogg.se
Postat av: Borthy

Ska lära dig hur man lägger bloggregistretknappen i varje inlägg snart!

2008-01-10 @ 14:15:03
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Maria

HÄÄÄÄRLIGT!! Skidåkningen alltså. Inte kräksjukan :/

2008-01-12 @ 14:12:16
URL: http://majjanw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0