ATT LEVA MED LÄNGTAN...

Imorse skrev jag om att jag har huset fullt, ändå är det någon som saknas.
Den jag helst av allt skulle vara hos mig (förutom mina kära barn) är inte här...Henric kom hit!

Tänk att 40 mil kan kännas som att man lever på andra sidan jorden ibland.
Vad gjorde man utan mobiler, telefoner o internet? Då kan vi ivarjefall ha kontakt av olika slag varje dag.
Längtan går upp o ner, ibland är det skitjobbigt o ibland går dagarna utan att man hinner tänka så mycket.

Längtan kan man ha efter mycket.
ibland längtar jag efter  viss mat, eller att få sitta o dricka ett glas vin  o prata med mina vänner.
Längtan efter en härlig sommar med mycket sol o bad verkar vara svåruppnålig i detta land...

Det är ändå rätt härligt att längta efter någon/något ibland. Bara man inte bygger upp för stora förväntningar.
Just nu längtar jag tills jag slutar för dagen o kan gå hem o laga mat o sen sitta o umgås o äta gott med alla ikväll.

Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Henric

Jessica, längtan är ömsesidig! Jag instämmer att det är jobbigt med avstånd. Men längtan kan ibland också vara en positiv sak. Man bygger upp en förväntansfull stämning som når sin "peak" precis när man träffas igen. Just nu är det vår inplanerade skärgårdstripp om 2 veckor som vi måste uthärda till. Då träffas vi, och kan åter mysa igen. Jag längtar så det gör ont....
Tacka gud för mess, mail, mobiler och flaskpost!
Den som väntar på något gott, väntar alltid på Henric.
/Henric

2007-08-01 @ 16:26:11
Postat av: Lotta

Jag lider med er,det är fruktansvärt,men det finns en mening med allt,det är jag övertygad om....kämpa på!
Lotta

2007-08-02 @ 10:19:03
URL: http://tenderee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0