HEMMA IGEN!

Hemma igen o ett antal kronor fattigare......men det var det värt!
Jag tänkte berätta lite kortfattat om resan.
Fredag morgon bar det av mot Templet (Ge-kås i Ullared), vi stannade i Linköping på Hyundai för Kicki skulle fixa en sak med sin nya bil som hon köpt där.
Vi hade planerat att äta frukost medan det fixades, problemet var att regnet hängde i luften! Kicki frågade om vi fick fika innne i affäen medans vi väntade, ja sa dom.

Det dom inte visste var att vi hade med oss värsta frukostbuffén......ciabattabröd, skinka, ost, tomater, gurka, kaffe o jouice mm.
Vi dukade upp o åt, de övriga kunderna tittade lite konstigt på oss men alla log!
Av någon konstig anledning blev samtalsämnet preventivmedel....sååå där satt  vi på en bilfirma i Linköping fyra tjejer o åt frukost o pratade preventivmedel, hahaha.

Sen fortsatte vi vår färd mot Templet, nästa stopp blev på restaurang Gyllene Måsen någonstans i södra Sverige.
Där råkade Bapp halka när hon fått sin mat, så hennes morötter flög i luften rakt ner i maten hos en familj som satt o åt i lugn o ro. Bapp ramlade ner i famnen på mannen i familjen, hahaha o alla runt omkring fick sig ett gott skratt!
När vi gick ut från Gyllene Måsen så gick larmet på bilen o den vägrade starta, alla tittade......Kicki fick ringa  till Linköping, kändes som en evighet med allt tutande o blinkande, till slut kom dom fram till att vi (Kicki) hade inte stängt bakluckan ordentligt så det var en säkerhetsåtgätd att bilen inte skulle starta när larmet gick.... mycket pinsamt! Men jag tänker alltid, tänk på Bridget Jones, Jessica håll huvudet högt o låtsas som allt är normalt.......funkar ibland...
Nu var det vårt sista stopp innan vi skulle vara framme vid Templet, såå fortsättning följer i em.
Puss o hej!
  


Kommentarer
Postat av: Jeanette

och vi väntar med spänning på fortsättningen...

2007-05-13 @ 09:50:55
Postat av: Monika

Jag har också en Hyundai, en röd Atos Prime. Det är min andra Hyundai,hade en gul samma lika innan. Men jag har köpt mina bilar i Sätra så det är lite närmare när något krånglar.
Det därmed larmet som går av säkerhetsskäl var jag med om med min förra bil. Jag hade min hund med mig och hade bakluckan öppen åt honom. Jag hade inte hittat hur man stänger av den lilla lampan så med tiden sjönk batterinivån och då gick larmet eftersom bilen då "tror" att den håller på att bli tjuvkopplad. Jag var tvungen att gå en halvmil och låna en skiftnyckel och ta loss batteriet för att få tyst på larmet. Sedan fick jag fixa starthjälp till jag skulle resa hem.

2007-05-13 @ 09:58:25
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Don H

Ullared! Ett namn som väcker ångest hos varje man!

Har besökt "Templet" några gånger, och måste tyvärr erkänna att det inte är min melodi direkt. Horder av uppspelta kvinnor som trängs med kundvagnar och inköpslistor.
Man får passa sig så att man inte blir överkörd, och i värsta fall ihjältrampad.

Därmot ligger ju NetOnNet endast ett stenkast ifrån! Betydligt lugnare tempo, och roligare utbud.

/Don H

2007-05-13 @ 15:40:17
Postat av: Jada till Don H

NetonNet eller vad det nu hette, usch vad trist skulle aldrig ödsla tid på en sådan affär.....

2007-05-13 @ 16:05:09
Postat av: Jada till Don H

NetonNet eller vad det nu hette, usch vad trist skulle aldrig ödsla tid på en sådan affär.....

2007-05-13 @ 16:05:09
Postat av: Borthy

Jag har också en Hyundai och den är köpt kanske i Kista??? Den har aldrig varit fel på i stort sätt, den är kanon! Det har dock hänt att den har motionerat sitt larm av säkerhetsskäl någon gång tror jag.... för det kan ju inte vara jag som dragit det???
Jag tyckte ni verkade ha haft en kanonresa, jag skulle till och med kunna tänka mig att betala lite dyrare priser på varorna om det var det i templet för att få vara med om er trevliga resa! Huvudet högt!

2007-05-14 @ 03:49:42
Postat av: Bapp

ALDRIG MER GYLLENE MÅSEN/VÄRNAMO!!!

2007-05-16 @ 10:15:06
Postat av: Jada till Bapp

Jag håller med! Det får bli Gyllene Måsen någon annanstans....nu har vi massor av folk som vill följa med till hösten!

2007-05-16 @ 10:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0