MÄN O BILAR...

I två dagar hade Henric haft sin bil innan han tvättade den...mmm, den var nog väldigt skitig.
Jag vet inte vad det är med det manliga släktet o bilar o biltvätt.
Han hade ju kunnat spola av den lite snabbt, men nej då, han häll nog på i minst 1 1/2 timme med den nya bilen o gnodde.
Sen när jag sa du kan väl ta min med (som är betydligt skitigare än vad hans var), svarade han, men Jessica du tvättade ju den förra veckan...
 Henric bil innan han tvättade den...

Ja, men fin blev den!
O min den står kvar otvättad i min carport jag tvättar den när registreingsskylten inte syns längre.

Sen när man pratar om hans bil, då får han en sån konstig blick i ögonen sådär längtansfull o sprallig (det är då jag ångrar att jag frågade något), han slutar ju aldrig o prata om den.
Så om jag säger något om min saab, ja då är det inte lika roligt...

Ja, det är något konstigt med män o bilar!
Jag har min för att köra fram o tillbaka till jobbet o ner till Småland med jämna mellanrum o det duger den till.

Kör försiktigt!

Glöm inte att rösta på mig i bloggregistret!

Kommentarer
Postat av: Henric

Ja, det är i sanning en härlig maskin!

Jag har precis spenderat kvällen med att montera ett Optiflow Sportluftfilter fråm BSR. Min dotter trodde jag hade köpt en lampskärm, (luftfiltret är blått och koniskt, och ser nästan ut som en lämpskärm).

Detta ingrepp, ger ytterligare 5-7 Hk till de 220 Hk som redan trängs under huven.

För alla intresserade läsare följer här en mer utförlig teknisk specifikation:

Audi A4 Avant 2.0 TS SportQuattro (2007)
Uppgraderad med följande paketutrustning:
* S-line
* Pro-line
* Sport-line
* Farthållare
* Larm
* Xenon
* 235/18 tums sommardäck
* Audi Concert system med 10 aktiva högtalare + Subwoofer (Stöd För MP3).
* Sportstolar
* Stora färddatorn

SportQuattro innebär en exklusivare upplaga från Audi, som har trimmats på fabriken och försetts med större turbo, bättre kylning, smidda kolvar samt en starkare koppling till den tätstegade 6-växlade lådan. Chassi har sänkts med 20 mm, samt utrustats med starkare tvärstag.

Vad Jessica inte skrev (och inte vet) är att jag har tvättat den idag igen. Den blev ju lite smutsig när jag körde hem från Sthlm igår...

/Henric "Das Auto"

2008-02-18 @ 21:17:43
Postat av: Henric

... Jag glömde nämna att bromsskivorna är ventilerade, och att den adaptiv belysning. Vilket innebär att lyset svänger när jag vrider på ratten. Givetvis finns också regnsensor, automatiskt avbländande backspegel och lite annat smått o gott.

2008-02-18 @ 21:23:23
Postat av: Jeanette

Jag förstår precis hur du känner Henric. Jag känner likadant för min Crescent Veteran-83. Även den med extra tillbehör, såsom ett högre kromat styre och med bredare sittplats. Jag skulle kunna fortsätt i evighet...

2008-02-18 @ 22:35:03
Postat av: Borthy

Oj...det där inlägget tog skruv hos Don H!
Angående luderpudret så kostade det ca 79 kr :-D och det lyser nu upp mina kinder!

2008-02-19 @ 03:11:58
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Tenderee

zzzzzzzzz....;-)

2008-02-19 @ 07:25:33
URL: http://tenderee.blogg.se
Postat av: Jada till Borthy

luderpuder hahaha, det måste jag bara ha!

2008-02-19 @ 08:47:52
Postat av: majjanw

Verkligen, vilken skillnad :/ !!
Men man får låta de hålls..
Må så gott!

2008-02-20 @ 19:00:53
URL: http://majjanw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0