BILDER FRÅN DUBLIN

 Vi startade med en guidad busstur genom Dublin så kallad "hop on , hop off".  J fixade så att vi fick 2 dagar till priset av en dag. Bra jobbat!

 Vi hoppade av vid Guiness bryggeriet, där var dom som i himlen...H, J och J fick lära sig att tappa upp (säger man så?) en guiness var o när dom klarat det så fick dom diplom o äran att dricka upp den svarta drycken. Jag smakade men kan inte påstå att jag tycker det är speciellt gott.

Efter Guinessbryggeriet så besökte vi Jameson destilleriet, då var Henric i himlen! Man kan säga att vår resa gick i ett dryckes tema...Alkohol. På Jameson så köpte vi en helkväll med mat, dricka, dansuppvisning och Irländsk folkmusik, det var super!  Här står vi utanför Jameson.

Vi besökte pubar, nattklubbar o gud vet vad, jag hade behövt en veckas semester efter det vi kom hem...
 J och jag spekulerar,jag har en cola i min hand och jag som aldrig dricker cola? Måste ha varit Rom i den...

God mat åt vi i Dublin, ja vi provade inget inhemskt... här är vi på ett ställe som heter Thunder Road o ska inta en supergod middag, tyckte alla utom Jeff...

Trots att vi åt o drack ordentligt på kvällarna så var vissa av oss mer hungriga till frukosten hemma äter han högst en macka...

Det var en superrolig resa och jag kan rekomendera alla jag känner att åka dit!
Nu vet ni lite av vad vi hittade på.

På lördag denna vecka så ska vi på fest i parken i Växjö, rapport kommer...
Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Magda

Jag vill TILLBAKA :-))



Härliga bilder från vår resa!



Ha så skoj i helgen!



Kramar

Magda

2009-11-04 @ 22:22:38
URL: http://www.dogbytes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0