OJOJOJ...

Vad jag är glad att inte jag går i gymnasiet.
Vilka regler, med betygen o poäng alltså.
Var på föräldrarmöte i går kväll, fick träffa Linns mentor (ja, dom har mentorer nu för tiden).
Fick information om hur poängsystemet funkar, att alla betyg är slutbetyg o ger ett visst  poäng o det är de poängen som man sen kan söka till högskolan med.
Man kan få extra poäng om man läser Språk  o matte tex. 
Jag var helt snurrig när jag gick därifrån...
Plugga sa jag bara till barnen så ska ni se att det blir bra!

Så det blev ingen långpromenad igår för mötet tog längre tid än vad jag trodde.
Men ikväll finns inga ursäkter!
Det är bara att snöra på joggingskorna o ut o gå!

Idag kommer det att det ett underbart väder tror jag, solen tittar fram o det är ganska kallt i luften. Härligt!
Pasta med ost o skinksås blir det till middag ikväll, jag har planerat det redan nu tack vare Linn som ville ha det idag.
Livet är för härligt ibland, när man har kontroll på allt!

Kram på er!


 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Nikki har börjat 8:an nu och jag känner mig rätt maktlös vad gäller deras matte,allt har ju ändrats sen vi gick i skolan,de ställer upp talen på helt andra vis,jag fattar nada.
Kram

2007-09-04 @ 09:35:39
Postat av: Borthy

Du har helt rätt! Vi gamla rävar kan inte lära oss sådana där nya system....
Vet du, jag är så jäkla förkyld, kommer inte kunna springa i helgen men jag kommer till jobbet i morgon om jag inte har feber...
T.K, hennes syrra kan ev ta min plats i laget! Jag kommer dock som vindunkshållare!

2007-09-04 @ 18:30:24
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Borthy

Smakade inte! 1 kg ned från igår talar väl sitt tydliga språk! Kan inte springa på lördag. Är alvedonad nu!

2007-09-05 @ 08:42:46
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: pappa B

Pasta och skinksås. Varför har jag inlett detta bantningsförhållande med Borthy? Arma gubbe, jag som älskar skinksås....
Vacker och rolig blogg du har
Natti

2007-09-05 @ 23:26:53
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: Jada till pappa B

Tack! Jag ska kolla in din oxå!

2007-09-06 @ 10:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0