SUMMERING!

Av helgen som varit.
I torsdags åkte jag till Växjö direkt efter jobbet, tog mitt raka vägen till Henrics föräldrars sommarställe där det var kalas för Henrics äldsta dotter.
Sen åkte vi hem till H o slappade o sov.
Fredag morgon tog jag lite sovmorgon mot vad jag brukar, åkte till Glasriket för att köpa några studentpresenter.
Jag missbedömde tiden o var där en kvart innan dom öppnade, så där satt jag o väntade...
Klockan 10.11 satt jag i bilen igen o hade inhandlat det jag skulle o kände mig jättenöjd!

Sen åkte jag till Jeanette o vi åkte hem till hennes föräldrars hus o fikade eftersom hon skulle vara hundvakt. Efter fikat tog vi en promenad i det härliga vädret.
Sen drog jag ner på stan o träffade mamma o Henric, jag köpte ett par skor som jag ska ha på min brors bröllop.
Fredagkvällen tillbringade vi i Växjö hos mamma o pappa, vi åt gott o dom andra drack gott vin (jag körde).

Lördagen var vi på husvisning o blev såå besvikna det var ett fruktansvärt skabbigt hus.
Där ville vi inte bo, tyvärr!
Sen åkte vi o tittade på något som jag aldrig sett, fast jag är från Småland!
Betessläpp!
Korna släpptes alltså ut för första gången i år o dom skuttade o sprang, jag har aldrig sett en ko springa förut.
Lite gulligt!
Det var hur mycket folk som helst o kollade, jag trodde att Henric skämtade först men det var säkert flera hundra människor.
Lördagskvällen blev en lugn hemmakväll.

Söndag o dags för husvisning nummer 2, inte lika besvikna men inte så att vi kände här vill  vi bo, tyvärr igen.
Sen åkte jag hem till Tumba o väl hemma har jag tvättat, plockat lite o packat upp.
Nu tog jag en liten paus o ville dela med mig av min helg!
Ha en skön söndagskväll!

Kommentarer
Postat av: Tenderee

Låter som en härlig helg tycker jag.
Känns det bra att bli smålänning igen då?
Jag kan nästan till 100% säga att jag ALDRIG ALDRIG någonsin flyttar "hem" till Växjö igen,men då har jag iof sig inte hittat en nygammal kärlek som du,jag är nöjd med min "gammelnya" kärlek jag har.
Jag önskar er all lycka!
Lotta

2008-05-18 @ 21:06:55
URL: http://tenderee.blogg.se
Postat av: Henric

I Stockholm finns det Pridefestival, i Småland koutsläpp... Vet inte vilket som är konstigast egentligen...

/Henric

2008-05-19 @ 10:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0