HÖST!

Jag älskar hösten, ja jag älskar alla årstider förvisso...

Förra helgen var i  Eksjö o gick i en bergsskreva, "Skurugata". 800 m o det tog över en timme, det var grymt jobbigt. Sen gick vi upp på "skuruhatt" o grillade o fikade. Jätte mysigt var det.

Helgen som var nu så var vi i Katrineholm o plockade svamp. Ja, vi åt gott o hade det trevligt oxå. Jag saknade dock Kicki som inte kunde byta bort sin helg, snyft...

Lördag morgon kl. 10.00 stod vi redo för att inta svampskogen  alla syns på bilden utom hundarna...

Efter en förmiddags plockande såg skörden ut så här , vi åt ärtsoppa o drack punch till lunch sen bar det av ut i skogen igen.

 Efter andra rundan i skogen var det dags för svamprensning o vin... Nästan alla var med o rensade...Vissa tröttande fortare än andra.Linn hörde till dom som tröttnade fortare än andra...

T.s föräldrar hade investerat i en svamptork så vi torkade svamp o lagade mat så propparna gick. Fantastisk uppfinning den där  svamptorken, nu torkade jag inte all vår svamp. En del förvällde jag o stoppade i frysen när vi kom hem.

På kvällen var vi helt slut sen efter en hel dags frisk luft, så det var läggdas tidigt o på söndags förmiddagen så åkte vi hem mot Alvesta igen.

Tills vi hörs igen så ha det så bra!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Veronique

Trevligt med uppdatering!

Saknar du inte mig????????

2008-09-30 @ 23:50:00
Postat av: Tenderee

Eller mig????

Kram ;-)

2008-10-02 @ 10:41:46
URL: http://tenderee.blogg.se/
Postat av: Kicki

Jag blir rörd över att du saknade mig i Katrineholm, men nu har jag sett hur många svampar ni hittade och ser fram emot en mycket god

kantarellmacka nästa gång jag kommer och hälsar på.

Kram Kicki

2008-10-06 @ 08:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0