TYPISKT...

att det skulle vara snöstorm när man vaknade imorse, jag som hade bestämt mig för att börja cykla till jobbet.
Nu får det vänta ett tag...
Hoppas att snön o kylan försvunnit till helgen för då ska vi fälla träd, ja vi o vi förresten jag kommer nog inte att göra så mycket nytta där...
Jag kan koka kaffe o sprida glädje med min närvaro!

Det har varit mycket födelsedagsfirande sista veckan, pappa har fyllt 60 år, Lisa 8, Jeff 39, Simon har fyllt körkort o Kicki har fyllt..år GRATTIS till er alla!

Bakat har jag i mängder dom senaste dagarna, tänkte ge er ett recept på noblessekakor som var hur lätta som helst o super goda! (har fått receptet av Kina, tack Kina)

Noblessekakor  ca 20 st
ugn 225 grader

100 g blockchoklad eller annan choklad
175 g smör
2 ägg
1 krm salt
1 1/2 dl vetemjöl
2 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker

1. smält smör o choklad i en gryta
2. rör sedan i resten av ingredienserna till en smet
3 häll upp i aluminiumformar
4. in i ugnen ca 10-12 min (jag hade dom inne 11 min...)
5. Ta ut ur ugnen o lägg på en noblesse på varje kaka.
6. Ät o njut!

Nu faller det lite snöflingor ute  o brasan brinner i vardagsrummet, det är rätt så mysigt att vara inne.
Henric står o fipplar med en väderstation han köpt, det räcker inte med att titta ut o se vad det är för väder...

Ha en bra kväll mina vänner!



Kommentarer
Postat av: Veronique

Ja, ja. Henric är ju inte som snubben från "Lyxfällan".

Han hade väl tre väderstationer och passade på medans filmteamet var där att köpa en fjärde!



Kul att ni också har snö :)



Och det är klart att jag älskar Minya också. Bara inte riktigt lika mycket ;)

2009-03-25 @ 14:12:00
URL: http://godiscoominya.blogspot.com
Postat av: Henric

Väderstationer är ett måste i varje hem... min goding (Oregeon Scientific) visar även prognoser som baseras på det atmosfäriska lufttrycket, mycket intressant...

2009-03-26 @ 09:57:06
Postat av: Jeanette

Jag håller med dig Henric, jag skulle inte klara mig utan min väderstation. Den hänger på väggen i köket och visar temperaturen både ute och inne, DIGITALT!

2009-03-26 @ 18:47:28
Postat av: Jeanette

Noblessekakor låter gott, det receptet måste prövas omgående. MER KAKRECEPT ÅT FOLKET!

2009-03-26 @ 18:48:48
Postat av: Kicki och Kicki Martinsson

Hej Jessica, vi sitter här och dricker afterski i Lofsdalen. Lennart är slutkörd orkade inte en bära sina skidor till förrådet. De var så jääävla tunga sa tunnisen. Kicki och jag har fortfarande orken kvar att lyfta glasen mot solen. Kicki skulle visa bilder på din hund´Lisa med hudproblem. Så nu skriver vi inte mer utan dricker och tittar på sjuka hundar. vi mår bra här i fjällen mycket snö, mycket sol mycket vin och mycket träningsvärk. Vi är underskattat som värkdämpare, problemet är dock att huvudet värker dan efter. Hälsningar från Kicki och Kicki Martinsson

2009-03-30 @ 15:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0